Friday, October 11, 2013

Petikan : Buletin Online
 
MARANG – Hari ini, Jumaat 6 Zulhijjah bersamaan 11 Oktober adalah hari yang agak sibuk kepada Ahli Dewan Udangan Negeri Bukit Payong, Ustaz Mohd Nor Hamzah yang juga Ketua Pemuda PAS Negeri Terengganu.
 
Bermula dengan menyampaikan ilmu, mengisi kuliah subuh seawal selepas Subuh, Ustaz Mohd Nor akan bersarapan pagi bersama penduduk Kampung di Surau Tok Dir.
 
Kemudian, beliau akan bersama penduduk Taman Perumahan Kos Rendah (Rumah Murah) Bukit Payong, bergotong royong membaik pulih pejabat sukarelawan Bomba yang sudah agak uzur.
 
IMG-20131010-WA0009Kemudian beliau bertemu dengan penduduk Kampung Pengakalan Berangan, mendirikan solat Jumaat dan akan menyampaikan khutbah Jumaat di masjid Kampug Pengkalan Beranga pada jam 1.00 tengahari.
 
Pada sebelah petangnya, Ustaz Mohd Nor akan bersama masyarakat dan merasmikan program Sukaneka dan perlawanan bola sepak yang dianjurkan oleh cawangan PAS Kampung Gong Kubur di Bukit Payong.
 
Pada lewat petang, beliau akan ‘berkejar’ ke pantai bagi bersama-sama dan beramah mesra dengan ahli-ahli pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Kelab Pacuan Empar Roda Kawasan Marang (PASAK).
 
Sebaik selesai program PASAK di Kelulut, Ustaz Mohd Nor akan terus ke kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) pula bagi menyampaikan ilmu kepada penduduk di Kampung Pela.
 
Beliau akan menunaikan solat maghrib dan menyampaikan kuliah maghrib di surau Kampung Pela, Ajil.

0 comments :

ARKIB