Saturday, March 1, 2014


 
Bukit Besi : Satu program rehlah yang mengumpulkan anak-anak muda dari PAS Cawangan Kampung Surau Panjang dalam Dewan Undangan Negeri (Dun) Bukit Payong telah diadakan Jumaat lalu.
Program  selama dua hari itu malam itu, diadakan di Kawasan Perkelahan Air Terjun Chemerong, Pasir Raja, Dungun disertai oleh seramai 63 orang pemuda bermotosikal.
Menurut Ketua Pemuda PAS Cawangan Kampung Surau Panjang, saudara Zakaria Salleh, acara ini adalah acara tahunan dan ianya sudah menjangkau kepada tahun ke – 4 program ini dijalankan.
Tambah beliau lagi, rehlah ini bertujuan bagi mengeratkan lagi hubungan antara ahli Pemuda PAS cawangan sesama mereka.
Ianya juga diharap dapat mencari bakat-bakat baru untuk diketengahkan dalam organisasi Pemuda PAS, sebagai pemimpin dan penggiat parti agar dapat dimasa depan pelapis muda ini sudah bersedia untuk diserap masuk dalam organisasi.
“Kami menggunakan peluang ini bagi mengeratkan lagi hubungan antara ahli-ahi agar mudah mereka memahami sesama mereka terutama apabila menjalankan kerja-kerja parti.
Diantara mereka juga mungkin ada bakat terpendam untuk menjadi pemimpin, maka ini juga peluang bagi kami bagi mengenengahkan bakat-bakat mereka,” kata beliau.
Selain dari mengajar keselamatan jalanraya, beberapa pertandingan sesama peserta bagi memeriahkan lagi program, turut diadakan.
Majlis penutupan dan penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh YB Ustaz Mohd Nor Hamzah, wakil rakyat Bukit Payong.
Dalam ucapan penutupnya, Ustaz Mohd Nor menekankan agar pemuda-pemuda Islam sentiasa mempersiapkan diri mereka dengan ilmu dunia dan akhirat agar tidak mudah ditipu oleh golongan-golongan yang berniat jahat.
“Janganlah kita kosong dengan ilmu dunia dan akhirat kerana dunia ini penuh dengan penipuan.
Mereka tidak dapat menguasai kita jika kita penuhkan diri kita dengan ilmu.
Oleh itu orang muda, jangan leka dengan hiburan sebab inilah antara cara mereka menipu dan menghanyutkan kita.
Berhibur tidak salah, kena pilih hiburan macamana dan kena ada hadnya serta jangan kita tinggal solat,” tegas beliau.
Turut hadir dalam majlis penutupan itu ialah Timbalan Ketua PAS Cawangan Kampung Surau Panjang, Haji Aziz Embong berserta Bendahari, Haji Said Mohammad.

0 comments :

ARKIB