Friday, November 1, 2013


 

 
Marang : Dalam kehangatan kempen Piilihanraya Kecil (PRK) Sungai Limau yang tinggal hanya beberapa hari lagi, Kelab Pacuan Empat Roda, PAS Kawasan Marang (PASAK) turut tidak ketinggalan untuk memeriahkannya.
Sejumlah 23 buah kenderaan pacuan empat roda menyertai konvoi ini yang turut disertai oleh Kelab Pacuan Empat Roda PAS Kawasan Hulu Terengganu(PAHAT) berlepas dari Rusila ke Sungai Limau, Yan, Kedah.
Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang telah melepaskan para peserta konvoi di perkarangan Masjid Rusila sebaik selesai beliau menyampaikan kuliah ilmu mingguannya.
Dalam ucapan perlepasannya, beliau mengingatkan peserta agar memastikan perjalanan yang selamat dan diiringi dengan niat yang betul maka dengan izin Allah, peserta akan mendapat pahala.
Menurut beliau lagi PRK Sungai Limau ini adalah medan bagi masyarakat mengingati budi dan jasa allahyarham Tan Sri Azizan yang telah memberikan sumbangan yang bermakna kepada rakyat dengan memenangkan calon PAS.
Pengerusi PASAK yang juga ketua konvoi Encik Azlan Wahab (kiri) ketika ditemui menjelaskan aktiviti ini adalah rutin bagi PASAK setiap kali ada pilihanraya dan program-program kelolaan PAS.
“Ini adalah antara aktiviti PASAK membantu PAS dalam mana-mana program bukan sahaja PRK.
PASAK ni bawah Lajnah Tarbiyyah kawasan, kita sentiasa bekerjasama dengan Terengganu Adventure Team (TAG) dalam melaksanakan aktiviti-aktiviti membantu PAS,” katanya.
Malah katanya lagi bukan sahaja ketika pilihanraya tetapi juga pada masa-masa yang lain yang memerlukan sumbangan tenaga PASAK, mereka bersedia untuk membantu.
Ditanya apakah program khusus di Sungai Limau nanti, beliau menjelaskan program PASAK akan ditentukan oleh pengurusan PRK Sungai Limau setibanya mereka di sana nanti.
“PASAK akan bantu dari semua sudut, samada keselamatan, kebajikan, tugas-tugas khas, akan dirancang oleh orang sanalah (pengurusan PRK Sungai Limau).
Kita cuma membantu melancarkan perjalanan kempen PRK nanti,’ jelas beliau.
Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, diiringi oleh YB Ustaz Mohd Nor Hamzah, yang juga Pengerusi Lajnah Tarbiyyah PAS Kawasan Marang peserta serta orang ramai kemudiannya bersama-sama membaca doa sebelum perlepasan.

0 comments :

ARKIB