Wednesday, November 9, 2011



Marang: Keceluparan Choi Soi Lek semakin menjadi-jadi kebelakangan ini dengan pelbagai kenyataannya yang merapu.

Terbaru dia telah menyatakan orientasi seks adalah perkara peribadi sama seperti agama, seseorang bebas memilih selagi tidak mencederakan orang lain.

"Sekiranya, mereka mahu anjurkan ini (Seksualiti Merdeka) dalam suasana ‘low-profile’, saya tidak lihat mengapa ini tidak boleh dilakukan.

"Bagaimanapun jika mereka mahu menganjurkannya untuk tempoh masa yang lama, ia akan menyebabkan ada yang tidak bersetuju,” Chua dipetik sebagai berkata kepada pemberita di ibu pejabat MCA baru-baru ini.

Beliau dilaporkan membuat kenyataan itu dalam satu sidang media sebagai mengulas isu penganjuran Seksualiti Merdeka yang sedang hangat diperkatakan sekarang ini.

Sementara itu, Ketua Pemuda Dewan Pemuda PAS Terengganu, Ustaz Mohd Nor Hamzah mendesak Umno dan parti-parti komponen BN agar menyingkirkan MCA dari BN.

Ini penting menurut beliau agar Umno yang mendakwa kononya mereka sebagai parti yang mempertahankan Islam tidak dilihat seperti diperkudakan MCA.

“Umno kena tunjuk sikap tegas mereka. Sudah beberapa kali MCA mengeluarkan kenyataan yang menghina terutama kepada Islam.

Lihat isu hudud, isu bersalaman antara bukan mahram. Ini semua adalah kenyataan yang menghina Islam secara sedar.

Dan kenyataan terbaru beliau ini pula menyamakan pilihan seks, samada sah atau tidak, songsang atau betul sama dengan memilih agama.

Dia sudah menghina bukan sahaja Islam tapi juga agama lain kerana tiada satupun agama diatas dunia ini membenarkan seks bebas atau songsang,” tegas beliau.

Bagi beliau, hal seperti ini akan berterusan berlaku kerana Umno tidak bersedia memberi teguran mahupun amaran kalaupun tidak mahu mengambil tindakan tegas kepada parti-parti komponen BN yang diketuai oleh Umno.

0 comments :

ARKIB