Monday, July 2, 2012

Petikan : Buletinonline

MARANG – Anak-anak muda Terengganu menjawab dengan jelas dan tegas, mereka telah bersedia untuk menjatuhkan kerajaan Umno dan Barisan Nasional secara demokratik pada pilihanraya umum yang ke-13 akan datang.

Mereka yang menyertai sesi ‘Xpresi Hijau Menuju Putrajaya’ berkata demikian ketika ditanya oleh Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Nasruddin Hassan.

“Justeru itu, saya nak tanya pada hari ini, tak kiralah anak muda lelaki ataupun anak muda muslimah, saya nak tanya pada hari ini…..

“Adakah anak-anak muda yang berhimpun di experisi hijau anak muda Terengganu pada hari ini telah bersedia untuk memegang tanggungjawab ini?,”soal Nasruddin.

Pertanyaan Nasruddin itu dijawab ‘Ya’ oleh kira-kira 5000 orang anak muda yang hadir berhimpun di Kampung Pada Mengkuang dekat sini.

Nasruddin berkata demikian ketika menyampaikan pidato khasnya pada program PAS Ganti Umno Kali Ke-4 dan Himpunan Hijau peringkat negeri Terengganu pada Sabtu 30 Jun.

Oleh itu, beliau mengingatkan supaya mereka tidak leka dan lalai serta setia dengan perjuangan dan berpaling ke belakang apabila diserang musuh.

Katanya, walaupun terpaksa berhadapan dengan pahit gentir, perubahan mesti dilakukan dan Umno-BN mesti dijatuhkan.

Beliau berkata, biar apa sahaja halangan melintang dan rintangan yang datang, anak-anak muda mesti terus berjalan menuju ke Putrajaya.

“maka kita terus mara dan melangkah ke Putrajaya, biarkan apa sahaja halangan melintang, rintangan yang datang, itulah sunnatullah yang dijanjikan oleh Allah.

“Memang perit kita berjuang, tetapi Allah menyebut kepada kita ‘jika sekiranya kamu merasai sakit berhadapan dengan mereka, bertempurdengan mereka, bersaing dengan mereka. Kamu berasa sakit, merasa perit. Merasa pedih. Maka mereka juga sakit sebagaimana kamu rasai sakit itu’,”tegasnya.

Sehubungan itu, Nasruddin telah melancarkan logo ‘Pakat Pangkah PAS Bohh’ yang menjadi moto Pemuda PAS dalam menghadapi kempen pilihanraya umum yang akan datang.

Turut sama dalam sesi ‘Xpresi Hijau’ itu adalah Setiausaha DPPM Khairul Faizi derta ahli-ahli Jawatankuasa DPPM dan Ketua Pemuda PAS Terengganu, Ustaz Mohd Nor Hamzah serta ahli-ahli Jawatankuasa Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu.

0 comments :

ARKIB