Wednesday, October 12, 2011

Marang : Semakin hari semakin mencemaskan apabila membaca berita-berita tentang masalah sosial di Malaysia yang boleh dikatakan sangat tidak masuk akal oleh kebanyakan orang.

Ini kerana berita-berita yang dimuatkan didada-dada akhbar tentang masalah sosial itu kebanyakannya berkisar tentang pembunuhan, pengkhianatan keatas darah daging sendiri dan sebagainya.

Terbaru ialah berita tentang penangkapan seorang ibu yang sanggup menjual empat daripada tujuh orang anaknya kerana desakan hidup.

Malah lebih dahsyat dari itu dia sanggup melacurkan bukan sahaja dirinya malah anak gadisnya yang berusia 16 tahun untuk mendapatkan wang.

Mereka berdua juga didapati menagih pelbagai jenis dadah.

Ustaz Mohd Nor Hamzah ketika diminta mengulas berita ini berkata ini hal terjadi kerana pemimpin yang diamanahkan, tidak menjalankan amanah dengan betul.

“Kita lihat ada sesetengah pemimpin begitu ghairah untuk mengejar duit projek bagi mengkayakan diri dan keluarga sendiri.

Manakala rakyat dibiarkan merempat sehingga berlaku kisah-kisah seperti ini.Tidak kurang juga ada yang mencari bantuan di gereja-gereja.

Inilah hasilnya apabila pemimpin meninggalkan amanah dengan mengenepikan Quran dan sunnah,” katanya

Kisah yang dilaporkan berlaku di Chukai, Kemaman ini patut dijadikan pengajaran yang berguna untuk semua agar kembali kepada Islam secara keseluruhannya.

Beliau juga meluahkan kebimbangan diatas perkara ini kerana takut wanita itu termakan dengan satu kenyataan yang membenarkan melacur kerana desakan hidup.

Kenyataan itu pernah dikeluarkan oleh seorang timbalan menteri wanita satu ketika dulu.

0 comments :

ARKIB