Monday, September 5, 2011

Assalamualaikum

Saya dimaklumkan ada segelintir individu di dalam Facebook telah mempersoalkan dimanakah saya ketika kejadian ribut yang berlaku sekitar DUN Bukit Payong dua hari lalu.Ada yang dengan nada menyindir mengatakan bahawa YB Bukit Payong tak nampak batang hidung pada masa-masa begini.

Alhamdulillah sebagai insan yang kurang pahala saya sangat gembira dengan fitnah itu semoga pahala saya bertambah-tambah lagi kerana kesabaran menghadapi fitnah ini.

Untuk makluman semua agar fitnah tidak terus tersebar,saya sebenarnya telahpun sampai ke lokasi pada petang itu juga.Antara kawasan yang terjejas dalam kejadian ribut itu ialah Kedai Buloh, Titian Baru, Macang Lada dan sekitarnya.Rumah saya sendiri juga tercabut atap.Alhamdulillah tiada kejadian yang tidak diingini berlaku.

Antara mangsa yang kita bantu ialah Puan Jamilah yang ketika kejadian berada di Kuala Lumpur yang mana rumahnya terkunci.

Saya sebagai wakil rakyat DUN Bukit Payong ini mengambil kesempatan untuk mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang membantu mangsa-mangsa tempohari dan saya juga amat berharap agar kerajaan negeri dapat menjalankan amanah mereka dengan menghulurkan bantuan kepada semua mangsa secara menyeluruh tanpa mengira latar belakang mereka.

Akhirnya saya berpesan kepada jari-jari dan mulut-mulut yang suka menabur fitnah agar meluangkan sedikit masa untuk merenung kembali apa yang telah kita lakukan dalam bulan Ramadhan yang lalu,baru sahaja kita meninggalkannya,adakah ini yang dikatakan sebagai akhlak orang yang bertaqwa? jadi jangan sia-siakan ramadhan anda dengan fitnah-fitnah sebegini.Kepada semua,berhati-hatilah dengan fitnah.

Saya mohon kepada Allah agar memberikan hidayah kepada anda semua insyaAllah.

Terima kasih
Ustaz Mohd Nor Hamzah
ADUN Bukit Payong

1 comments :

alya diyanah said...

assalamualaikum ust...tahniah atas update yng pantas dan tepat in...inilah yang kita nak...MAKLUMAT...yang benar dan soheh.yang jelas dan nyata.semata2 kerana ALLAH...

ARKIB