Tuesday, September 6, 2011

(Makcik Semek yang kematian suaminya)




(Encik Aziz Deraman menghidap kencing manis sejak 10 tahun lalu)




(Haji Salleh Cik yang kematian isterinya hajjah Zainon pada hari raya kedua)




(Makcik Aisyah hampir 80 tahun sudah tak mampu berjalan)



Petang tadi kira-kira jam 5.30 petang, Ustaz Mohd Nor memulakan program ziarah beliau ke beberapa lokasi di sekitar DUN Bukit Payong. Ada beberapa orang yang dikenal pasti sebagai uzur dan kematian waris telah dikunjungi oleh Ustaz Mohd Nor.Alhamdulillah ada kira-kira empat orang yang telah berjaya ditemui dalam masa kira-kira sejam itu.



Mereka ialah Encik Aziz Deraman di Kampung Wakaf Kedondong yang sudah setahun tidak bekerja kerana menghidap kencing manis yang akhir-akhir ini semakin teruk. Haji Salleh di Kapung Padang Air Deras yang kematian isterinya Hajjah Zainon pada hari raya kedua yang lalu.


Makcik Aisyah jiran Haji Salleh seorang warga emas yang sudah tidak mampu berjalan berumur hampir 80 tahun dan Makcik Semek juga dari Kampung Padang Air Deras yang kematian suaminya kira-kira setahun yang lalu.

Ustaz Mohd Nor juga mengambil kesempatan untuk menghulurkan bantuan peribadi kepada mereka-mereka yang berkenaan. Beliau juga mengucapkan takziah kepada keluarga Mak Long Lijah di Kampung Undang atas pemergiannya tengahari tadi.Moga Allah mengampunkan kesalahannya

Walaupun dengan keterbatasan masa dan kewangan namun kesungguhan wakil rakyat kita untuk menjalankan tanggungjawab kepada masyarakat atas dasar amanah yang dipikul mengatasi segala-galanya tanpa mengira parti. Kita mendoakan semoga YB terus diberikan kekuatan oleh Allah untuk menjalankan amanah ini. InsyaAllah

0 comments :

ARKIB