Monday, December 2, 2013

Bukit Payong : Satu majlis penyampaian sumbangan kepada pelajar-pelajar yang memperolehi keputusan cemerlang pada peperiksaan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR)  telah diadakan di Dewan Madrasah Darul Iman Titian Baru Kedai Buluh.

Seramai 61 pelajar cemerlang dari seluruh kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Payong yang telah memperolehi keputusan 5A dalam UPSR itu serta ibu bapa mereka telah dijemput ke majlis ini.
Keseluruhan pelajar terbabit yang telah dipilih, melibatkan enam buah sekolah di sekitar DUN Bukit Payong.
Program seumpama ini adalah yang julung-julung kali diadakan adalah untuk menyuntik lagi semangat pelajar-pelajar yang cemerlang dari DUN Bukit Payong, untuk lebih berjaya bukan setakat UPSR sahaja malahan lebih dari itu.
Program itu telah dirasmikan oleh Wakil Rakyat DUN Bukit Payong, YB Ustaz Mohd Nor Hamzah yang turut menyampaikan ucapan serta sumbangan kepada pelajar-pelajar.
Dalam ucapannya beliau menekankan ilmu adalah asset yang sangat penting untuk menjadi bekalan bukan sahaja untuk hidup di dunia malahan di akhirat.
Beliau turut menyentuh peranan ibu bapa sebagai pencorak kepada jati diri anak-anak.

“Peranan ibu bapa amat penting dalam proses untuk kita mencorakkan kejayaan dan perilaku anak-anak kita.
Ramai  ibu bapa terlalu fokus kepada kejayaan dunia sahaja sedangkan tanpa mereka sedar ianya menjadi penyebab kegagalan anak-anak untuk perkara-perkara akhirat.
Disinilah peranan ibu bapa untuk bertindak bijak dalam mendidik anak-anak agar dapat mengimbangi dan memastikan kejayaan dunia dan akhirat bagi anak-anak,” jelasnya.
Semua pelajar menerima sumbangan berbentuk wang tunai sebanyak RM100, sijil penghargaan, trofi dan juga cenderahati.

0 comments :

ARKIB