Thursday, September 27, 2012


Kerajaan UMNO Terengganu akan menghidupkan kembali Larian Jambatan Sultan Mahmud (LJSM) Peringkat Antarabangsa selepas 22 tahun penganjurannya ditamatkan. Lebih 5,000 peserta tempatan dan luar negara, termasuk Thailand, Singapura, Indonesia, Afrika Selatan serta Indonesia dijangka menyertai larian sejauh 21 kilometer (km), 10 km dan 3 km itu. Larian ini akan menjadikan rakyat Terengganu mesti mengingati beberapa fakta penting untuk menjadikan PAS ganti UMNO dalam PRU 13. Berlarilah tapi berfikir !

1-Seringkali pimpinan UMNO mahu memperbodohkan rakyat Terengganu dengan menuduh pimpinan PAS menentang pembinaan Jambatan Sultan Mahmud. Pimpinan PAS bukan menentang pembangunan dan kemajuan tetapi kos perbelanjaan dan kaedah pengurusan yang dipersoalkan oleh pimpinan PAS.

2-Negeri Terengganu yang kaya dengan hasil royalti petroleum bukan sahaja berkeupayaan untuk membina jambatan ini tapi segala kemudahan infrastruktur yang lain. Tetapi rakyat Terengganu dipaksa membayar dan disusahkan dengan Tol Jambatan Sultan Mahmud bertahun-tahun
 

3-Jasa besar Kerajaan Terengganu di bawah kepimpinan PAS telah menamatkan kesusahan dan bayaran Tol Jambatan Sultan Mahmud sehingga hari ini. Kerajaan PAS mampu melakukan kemudahan ini untuk rakyat, walaupun terpaksa menanggung kesulitan dan berhadapan kejahatan rompakan royalti petroleum oleh Kerajaan UMNO/BN.

4-Kerajaan UMNO Terengganu sanggup menanggung perbelanjaan yang besar untuk penajaan LJSM, sedangkan Kerajaan UMNO terus berlengah-lengah untuk menaiktaraf beberapa jalan utama dan menyelesaikan beberapa kemudahan infrastruktur seperti jalanraya daripada Bukit Payong ke Cendering, benteng pembahagi jalan di Binjai Rendah, Pasar Borong di Bukit Payong, membaiki kerosakan Pasar Kedai Buloh dan lain-lain.

Berlarilah sambil kita berfikir demi kebaikan kita semua dikemudian hari.
 
Ustaz Mohd Nor Hamzah
10 Zulqaedah 1433

0 comments :

ARKIB