Saturday, February 25, 2012

Titian Baru : Satu majlis hi-tea telah diadakan semalam bagi tujuan mengutip dana pendidikan bagi menampung kos pengurusan Madrasah Darul Iman (MDI) di sini semalam.

Majlis anjuran Persatuan Ibubapa dan Guru (PIBG) dengan kerjasama MDI itu telah Berjaya mengutip sumbangan dari orang ramai sebanyak RM3000 hasil daripada jualan kupon hi-tea itu.

Ustaz Kamaruzzaman Abdullah(kanan) telah dijemput sebagai tetamu khas majlis tersebut.

Dalam ucapannya beliau merayu kepada tetamu yang hadir agar turut sama dengan pihak PIBG dan sekolah untuk berkempen bagi mengutip derma-derma sebegini bagi pihak sekolah.

Tambahnya lagi sekolah-sekolah agama (SAR) rakyat sekarang ini tidak lagi dipandang rendah oleh masyarakat sekeliling berdasarkan pencapaian semasa SAR.

“Kalau dulu orang tidak yakin dengan sekolah agama, tetapi alhamdulillah sekarang mereka telah lihat keupayaan kita dalam melahirkan pelajar-pelajar yang berakhlak dan berilmu,” tegas beliau.

Beliau yang juga Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu (DPPNT) member galakan agar semua pihak menghulurkan bantuan kepada pelajar-pelajar yang belajar agama kerana balasan di sisi Allah sangat besar.

Bagi mereka yang berminat untuk menghulurkan sumbangan kepada MDI bolehlah berhubung dengan Mudir MDI, Ustaz Mazlan Ibrahim di talian 019-9024674.

0 comments :

ARKIB