Wednesday, January 7, 2009

Kadang-kadang sekeping gambar mengandungi seribu makna.

Dalam pilihanraya kecil P036 Kala Terengganu menyaksikan sokongan terbuka masyarakat pelbagai bangsa dan budaya kepada PAS sama ada sebagai ahli PAS, ahli Kelab Penyokong PAS, ahli parti dalam Pakatan Rakyat dan penyokong-penyokong PAS secara tradisi.

PAS for All. PAS untuk semua. Islam menjadi rahmat kepada seluruh alam. Semua pihak bersama PAS untuk menjatuhkan UMNO dan BN dengan segala kezaliman, pembaziran dan salah guna kuasa.

Lihat sendiri gambar-gambar berikut;


Calon PAS YB Haji Mohd Abdul Wahid Endut dalam perarakan ke pusat penamaan calon dengan diiringi oeh TG Dato' Seri Presiden PAS, Timbalan Presiden PAS, Pesuruhjaya PAS Terengganu dan ramai lagi termasuk pimpinan daripada Pakatan Rakyat.

Kelab Penyokong PAS daripada kaum tionghua bergambar di jalan Sultan Mahmud, jalan yang menuju ke pusat penamaan calon.

Dr. Khazani, nama yang pada awalnya dicadangkan bertanding oleh YB Wahid sebagai calon PAS, turut sama meyertai kemeriahan hari penamaan calon.


Orang ramai di Wisma Awang Chik turut menyaksikan kemeriahan penamaan calon di sebelah kem PAS daripada pandangan sebelah atas.

Daripada Kuala Kangsar mewakili 3 parti utama dalam Pakatan Rakyat.

Ustaz Bob daripada Jeli, Kelantan, tidak mahu terlepas peluang membantu jentera PAS dalamPRK P036 Kuala Terengganu.


Jalan masuk ke stadium yang ditutup daripada semua penjuru menyebabkan, para penyokong PAS, antaranya saudara Syukri terpaksa melalui jalan-jalan kecil di tepi-tepi rumah penduduk untuk sampai ke jalan Sultan Mahmud.


Ahli Kelab Penyokong PAS Terengganu daripada kaum India, tulisan PAS jelas terpapar pada bajunya.


Kelab penyokong PAS daripada kaum India membat persembahan menarik dengan gendang dan pelabagai alatan lain yang unik sepanjang proses penamaan calon berlangsung.

Jalan pintas ke staium ditutup. Seorang penyokong PAS berunding dengan polis untuk melalui jalan pintas kerana sudah terlalu lama berjalan... Letih jugak kalau dah berjalan samapi 5 km.


Daripada DAP pun ada.

Melalui jalan pusara ke pusat penamaan calon dengan penuh semangat.



Mencari jalan pintas melalui jirat cina.


Penuh kenderaan di Surau dekat jalan pusara. Ramai yang parking di sini untuk berjalan kaki ke stadium sebab semua jalan utama dah ditutup oleh pihakberkuasa.

0 comments :

ARKIB