Thursday, November 13, 2008

Satu sidang akhbar diadakan oleh Hamas pada hari Khamis 13 November 2008 bagi menegaskan bahawa pemburuan dan penangkapan beratus-ratus anak buah dan penyokong Hamas adalah perancangan yang didalangi oleh Israel dan Amerika yang telah dijalankan dengan jayanya oleh pentadbiran Mahmud Abbas.



Sidang akhbar itu dihadiri oleh tiga orang kepimpinan Hamas iaitu Dr. Salah al-Bardawil selaku wakil ahli parlimen Hamas, Fauzi Barhum selaku jurucakap Hamas dan Fathi Hammad. Klik untuk berita lanjut.

Sebelum itu, pada 11 November lalu Dr.Musa Abu Marzouq, Timbalan Ketua Sekretariat Politik Hamas, menyatakan Hamas setelah berbincang dengan kumpulan-kumpulan Islam yang lain, telah menghantar surat kepada pihak penganjur dialog Mesir, bahawa Hamas tidak akan hadir dialog hasil daripada kajian mendalam.

Dr. Musa Abu Marzouq jua menempelak kenyataan akhbar bersama yang dibuat oleh Mahmud Abbas dengan Condelezza Rice, setiausaha negara Amerika Syarikat bahawa di sana tidak ada sebarang tangkapan politik sedang berlaku di Tebing Barat. klik untuk berita lanjut.

0 comments :

ARKIB