Thursday, April 12, 2012

Petikan Sinar Harian Edisi Cetak :


Kuala Terengganu : Dewan Pemuda PAS Negeri mendesak agar mufti dan Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT) bertindak segera dengan pertuduhan PAS sebagai parti ajaran sesat.

Ketuanya, Mohd Nor Hamzah berkata, tidak ada gunanya jika Umno terus menuduh PAS sekiranya tidak ada bukti kerana ia boleh memecahbelahkan masyarakat yang boleh menjurus kepada suasana tidak aman.

Menurutnya, Umno boleh menuduh PAS bermacam-macam tetapi perlu bertanggungjawab atas kenyataan mereka yang dilihat hanya sekadar 'gula-gula pilihanraya'.

"Mereka (umno) sebenarnya tidak ada isu untuk mengenakan PAS sebab itu mereka bangkitkan isu lama yang lapuk.
( Tulisan jawi sepatutnya huruf 'siin' di cetak huruf 'syiim' )

Bagaimana mereka kata PAS sesat, sedangkan tulisan jawi di kain rentang mereka pun boleh salah.

Siapa yang sesat sebenarnya? Saya harap pihak berkuasa agama bertindak kerana isu sebegini sangat sensitif yang boleh menyebabkan masyarakat kita berpecah," katanya sebagai reaksi balas mengenai penganjuran wacana anjuran Badan Perhubungan Umno Terengganu di Taman Tamadun Islam di sini, semalam.

Mohd Nor dalam nada sinis berkata Umno boleh meneruskan wacana itu sebagaimana yang dihasratkan agar rakyat terus berfikir mengenai kebenarannya dan berkata, wacana itu sebenarnya menguntungkan PAS.

Katanya, dengan teknologi maklumat yang kini hanya di hujung jari, rakyat sudah boleh menilai siapa yang berada di pihak yang benar.

0 comments :

ARKIB