Monday, March 19, 2012

Bukit Payong : Wakil Rakyat Bukit Payong, Yang Berhormat Ustaz Mohd Nor Hamzah hari ini telah merasmikan keluaran sulung "Buletin Cakna Tok Wakil Kita" terbitan Majlis Tindakan DUN (MTD) Bukit Payong.

Penerbitan buletin tidak berkala ini adalah untuk menyampaikan mesej YB kepada semua penduduk di sekitar Bukit Payong.

Walaupun kemajuan teknologi sedang berkembang pesat dengan adanya internet, akan tetapi penyebaran berita secara sebegini tidak dikesampingkan.

“Tidak semua orang terutamanya di kawasan Bukit Payong ini mempunyai akses internet.

Oleh itu cara lama sebegini juga amat penting bagi menyalurkan maklumat terus dan betul dari wakil rakyat kepada rakyat jelata selain daripada blog dan facebook saya, yang telah sedia ada ” kata beliau.

Di dalam buletin yang diedarkan secara percuma ini pembaca-pembaca akan dihidangkan dengan aktiviti-aktiviti semasa YB Ustaz Mohd Nor yang telah dan akan dijalankan.

Ini adalah satu usaha untuk YB berada lebih dekat dengan rakyat agar komunikasi antara YB dan rakyat lebih baik dan mesra.

Beliau yang juga dikenali dengan gelaran Ustaz Ripin itu, kemudiannya menjelaskan tentang pentingnya rakyat mengetahui aktiviti-aktiviti wakil rakyat kerana dalam Islam, ketua adalah seperti khadam kepada rakyat.

Oleh itu rakyat berhak tahu aktiviti wakil rakyat sesuatu tempat itu.

Orang ramai dialu-alukan jika ingin menghebahkan sesuatu berkaitan dengan aktiviti komuniti yang melibatkan YB.

Kepada sesiapa yang berminat untuk menderma untuk kos penerbitan bolehlah berhubung dengan Pok Adik 0199656188.

Semoga dengan terbitnya buletin ini akan merapatkan lagi hubungan YB dengan penduduk-penduduk Bukit Payong yang memang sentiasa di hati YB.

0 comments :

ARKIB