Monday, May 12, 2008


Kerajaan negeri Terengganu digesa mengembalikan kuasa imam dan bilal yang dipecat, selari dengan pembaharuan dan perubahan yang kini dilaksanakan. Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Payong YB Mohd Nor Hamzah berkata, terdapat imam dan bilal yang dipecat sejak beberapa tahun lalu namun kebanyakan daripada mereka mempunyai asas dan sebab yang boleh dibincangkan serta dipertimbangkan.

Ada sebilangan daripada mereka yang dipecat dan ada juga elaun yang digantung. Apa yang kita harapkan ialah kerajaaan mengkaji balik hukuman ke atas mereka serta memberi peluang kedua kepada mereka untuk berkhidmat kepada masyarakat. "Sekiranya mereka terus memberikan perkhidmatan yang buruk , kerajaan negeri boleh mengambil tindakan yang sewajarnya. saya percaya kerajaan sekarang ini lebih fleksibel dan bersedia melakukan perubahan.

Kita mengharapkan masjid dan surau di seluruh negeri ini berfungsi secara berkesaan dan tidak "kosong" dengan aktiviti. Jangan jadikan perbezaan politik untuk menghukum mereka, sebaliknya memberi mereka peluang untuk berkerja dan berbakti kepda orang ramai demi kebaikan bersama."

1 comments :

Editor said...

Informasi Permatang Pauh khusus dan info terkini bagi team Ketua Wanita Keadilan Zuraida Kamaruddin

http://www,p99ampang.com

klik ke Permatang Pauh ataupun

http://www.p44.p99ampang.com

ARKIB