Wednesday, September 7, 2011

Marang : ADUN Bukit Payong Ustaz Mohd Nor Hamzah mengucapkan tahniah kepada Encik Zulkefli Ali diatas perlantikannya sebagai Yang Dipertua (YDP) Majlis Daerah Marang (MDM) yang baru kelmarin.

Beliau mengharapkan agar kerjasama lebih erat dengan pihak MDM dapat dijalinkan untuk kepentingan rakyat di daerah Marang amnya dan di kawasan Bukit Payong khasnya.

Beliau juga mendoakan agar Allah membimbing YDP MDM yang baru dengan sifat taqwa dan amanah.

Petikan Sinar Harian:

Zulkefli Yang Dipertua MDM baru

Penolong Setiausaha Kerajaan Negeri Bahagian Pengurusan Majlis dan Protokol, Zulkefli Ali menerima tugas sebagai Yang Dipertua Majlis Daerah Marang (MDM) bagi menggantikan Ibrahim Mohamad yang bertukar ke Majlis Daerah Besut (MDB).

Majlis penyerahan tugas dilakukan di pejabat Majlis Daerah Marang (MDM), kelmarin.

Zulkefli sebelum ini pernah bertugas sebagai Penolong Pegawai Daerah Dungun pada 1991 hingga 1995 dan menguruskan perihal tanah, sebelum ditugaskan sebagai Penolong Setiausaha Kerajaan Negeri Bahagian Pengurusan Majlis dan Protokol.

Zulkefli yang ditemui selepas majlis penyerahan tugas itu mengucapkan terima kasih atas pelantikan itu dan akan menjalankan tugas dimanahkan dengan sebaik mungkin.

“Dari segi pelaksanaan, seperti yang saya sedia maklum, MDM adalah agensi barisan hadapan kepada orang ramai. Jadi maklumat dan segala respons daripada orang ramai akan kita ambil kira untuk memenuhi kehendak rakyat,” katanya.

Ditanya strategi yang akan dijalankannya, Zulkefli berkata, beliau akan meneruskan segala perancangan yang telah dibuat sebelum ini, selain melihat potensi yang boleh dimajukan lagi di daerah Marang yang terkenal dengan pelbagai produk pelancongan.

“Mengenai keperluan rakyat, saya akan mengambil inisiatif untuk mendapatkan apa juga maklumat diperlukan dan terjemahkan ia dengan pelaksanaan. Maklumat yang sama juga akan diperoleh daripada pemimpin masyarakat.

“Saya berharap, kesemua pihak khususnya semua kakitangan MDM dapat memberikan kerjasama baik kepada saya selepas ini demi memastikan semua perancangan yang dibuat sebelum ini dapat diteruskan tanpa halangan,” katanya

0 comments :

ARKIB